close
تبلیغات در اینترنت

رزتمپ

نکاتی درباره قرار دادن بدن در وان آب سرد ، بعد تمرین

نکاتی درباره قرار دادن بدن در وان آب سرد ، بعد تمرین
مکمل هاوهورمون ها در بدنسازی
تبليغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات سايت
نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 206
کل نظرات : 25

بازديد امروز : 16 نفر
بارديد ديروز : 6 نفر
بازديد هفته : 16 نفر
بازديد ماه : 281 نفر
بازديد سال : 1,736 نفر
بازديد کلي : 66,139 نفر

افراد آنلاين : 1
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
پيوندهاي روزانه
کدهاي اختصاصي
پشتيباني
theme by
roztemp.ir
RSS

Powered By
Rozblog.Com
تبليغات
رزتمپ

یکی از اقداماتی که برای کاهش درد عضلانی پس از تمرین انجام می شود قرار دادن بدن در آب سرد است. به تازگی در مورد این اقدام تحقیقاتی صورت گرفته که نشان می دهد اعلام نظر قطعی درباره آن احتیاج به تحقیقات گسترده تری دارد. « غوطه ور شدن در آب سرد بعد از تمرین می تواند روش موًثری برای کاهش درد عضلانی باشد اما هنوز اثرات جانبی مخرب آن نامشخص است. » .

این خلاصه یک بازبینی جدید در مورد تحقیقات دانشمندان است. پدیده Doms که آن را

به نام یورش درد تاًخیردار عضلانی می شناسیم دارای علائمی از جمله سفتی ، تورم و درد عضلانی است که یک یا چند روز پس از تمرین وجود دارد.

یکی از روش های رایج جلوگیری یا کاهش درد عضلانی بعد از تمرین که به صورت روز افزونی بین ورزشکاران آماتور و حرفه ای پر کاربردتر می شود فرو رفتن در آب سرد یا قرار گرفتن در وان حاوی یخ است.

باور بر این است که این اقدام باعث کاهش التهاب عضله و پیامدهای آن می شود. محققان قصد داشتند میزان شواهد کلینیکی درباره چگونگی عملکرد این روش را مورد ارزیابی قرار دهند و ببینند که آیا اثرات مخربی هم دارد یا خیر.

در پی تحقیقاتی که روی ۳۶۶ نفر انجام گرفته است از شرکت کنندگان خواسته شد که بعد از دویدن ، دوچرخه سواری یا تمرینات وزنه در وان حاوی یخ قرار بگیرند. در اکثر موارد افراد بین ۵ الی ۲۴ دقیقه در آبی با دمای ۱۰ الی ۱۵ درجه سانتیگراد باقی ماندند. در تحقیقاتی که اثرات قرارگیری در آب سرد با استراحت عادی مقایسه شد یک کاهش قابل توجه درد عضلانی طی ۱ تا ۴ روز بعد از تمرین دیده شد.

دانشمندان می گویند:« شواهدی پیدا کرده ایم که نشان می دهد قرار گرفتن در آب سرد بعد از تمرین می تواند درد عضلانی را کاهش دهد اما فقط در مقایسه با زمانی که شخص فقط بعد از تمرین استراحت می کند یا اقدام خاصی برای کاهش دردها انجام نمی دهد.

شاید راه های بهتری برای کاهش درد وجود داشته باشد که از جمله آنها می شود به قرار گرفتن در آب گرم ودویدن آهسته اشاره نمود اما در حال حاضر اطلاعاتی کافی برای اعلام نتیجه قطعی در مورد هیچکدام از این روش ها وجود ندارد.»

درباره : پزشکی ورزشی ,
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

برچسب ها : نکاتی درباره قرار دادن بدن در وان آب سرد ، بعد تمرین ,
بازديد : 86
[ سه شنبه 02 خرداد 1391 ] [ 18:7 ] [ چارلز گلس ]
مطالب مرتبط
آخرين مطالب ارسالي
مکمل اصل و غیر اصل تاريخ : یکشنبه 17 اردیبهشت 1391
آرتروز تاريخ : دوشنبه 11 شهریور 1392
چند راهنمایی پایه ای برای مبتدی ها تاريخ : یکشنبه 10 شهریور 1392
سوماتروپین تاريخ : سه شنبه 05 شهریور 1392
بیوگرافی فیل هیث تاريخ : سه شنبه 05 شهریور 1392
وزن بدن چگونه تنظیم می شود تاريخ : سه شنبه 05 شهریور 1392
نکاتی درباره تمرینات سرشانه تاريخ : شنبه 02 شهریور 1392
خطر افزایش تستسرون برای بدن تاريخ : جمعه 01 شهریور 1392
ارسال نظر براي اين مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
.: Weblog Themes By roztemp :.

درباره وبلاگ

به سایت ماسل تک خوش آمدید این جانب مدرک مربیگری در جه 2 و 3 بدنسازی و پزشکی ورزشی اسیا را دارم هرگونه سوال در مورد مکمل-برنامه تمرینی-هورمون ها داشتید در نظرات بیان کنید تا پاسخ بدهم و برای تهیه مکمل ها با این شماره تماس بگیرید شماره تماس:09141206607 با تشکر
موضوعات
پروتیین ها
کربوهیدراتها
امینو ها
کم کننده چربی ها
هورمون ها
تمرین
تاریخچه
کراتین ها
افزایش هورمون ها
پمپاژ خون
پزشکی ورزشی
ویتامینها
آرشيو
جست و جو